Przejdź do treści

e-Usługi

1
Wniosek o wydanie zaświadczenia o dostępie do drogi publicznej
WN-484-fb
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
2
Wniosek o wydanie dowodu osobistego
DO-WGL-3-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Wójt Gminy Somonino
Nazwa komórki organizacyjnej Dowody osobiste
Kogo dotyczy Osoby, której dotyczy wniosek - dziecka, które nie ukończyło 12 roku życia
Podstawy prawne Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U. z 2022 r. poz. 671 z późn. zm.) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2021 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz.U. z 2021 r. poz. 1865) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 lutego 2019 r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego (Dz.U. z 2022 r. poz. 1431) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj.: Dz.U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.)
Wymagane dokumenty Wniosek o wydanie dowodu osobistego złożony na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym - złożony i podpisany przez jednego z rodziców, opiekuna prawnego lub kuratora. Do wniosku składanego w postaci elektronicznej załącza się plik zawierający fotografię dziecka o rozdzielczości co najmniej 492 x 633 piksele i wielkości nieprzekraczającej 2,5 MB, tak aby fotografia zachowała proporcje odpowiadające fotografii o wymiarach 35 x 45mm. Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku Prawomocne postanowienie sądu o ustanowieniu opieki prawnej, w przypadku gdy z wnioskiem występuje opiekun prawny.
Czas realizacji Dowód osobisty jest wydawany w ciągu 30 dni od daty złożenia wniosku, w szczególnie uzasadnionych przypadkach termin ten zostanie wydłużony, o czym wnioskodawca zostanie powiadomiony.
Opłaty Dowód osobisty wydaje się nieodpłatnie
Tryb odwoławczy W przypadku wydania decyzji o odmowie wydania dowodu osobistego stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewody Pomorskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Somonino w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Uwagi W imieniu osoby do 12 roku życia ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego wniosek, o wydanie dowodu osobistego składa jedno z rodziców, opiekun prawny lub kurator. Dowód osobisty osoby do 12 roku życia odbiera rodzic albo opiekun prawny. Odbiór dowodu osobistego wydanego osobie do 12 roku życia wymaga obecności tej osoby, z wyjątkiem osoby, która nie ukończyła 5 roku życia
Telefon 58 743-23-29
Fax 58 743-23-98
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
3
Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego
WN-103-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Urząd Gminy Somonino
Nazwa komórki organizacyjnej Referat Inwestycji, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Podstawy prawne Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Czas realizacji Do 7 dni od daty złożenia wniosku
Opłaty Opłata skarbowa wynosi 90,00 zł - na konto urzędu gminy
Numer konta 91830900000080010520000020
Tytuł wpłaty Opłata za wypis i wyrys z MPZP
Kwota (PLN) 90.00
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
4
Wniosek o wydanie zaświadczenia z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego odnośnie przeznaczenia działki
WN-126-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Urząd Gminy Somonino
Nazwa komórki organizacyjnej Referat Inwestycji, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Podstawy prawne Na podstawie art. 217 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego.
Czas realizacji Do 7 dni od daty złożenia wniosku
Opłaty Opłata skarbowa wynosi 17,00 zł - na konto urzędu gminy
Numer konta 91830900000080010520000020
Tytuł wpłaty Opłata za wydanie zaświadczenia z MPZP
Kwota (PLN) 17.00
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
5
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego
WN-11-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Urząd Gminy Somonino
Nazwa komórki organizacyjnej Referat Inwestycji, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Podstawy prawne Na podstawie art. 47a ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
Czas realizacji Do 7 dni od daty złożenia wniosku
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
6
Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego
WN-144-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Wójt Gminy Somonino
Nazwa komórki organizacyjnej Ewidencja ludności
Kogo dotyczy Osoby, której dotyczy wymeldowanie - zameldowanej na terenie Gminy Somonino. Rodzic, opiekun prawny wymeldowują z pobytu stałego osoby, które: nie mają zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 lat), mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 lat).
Podstawy prawne Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 1191 z późn. zm.) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 r., poz. 2411 z późn. zm.) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj.: Dz.U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj.: Dz.U. z 2023 r., poz. 2111)
Wymagane dokumenty Formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego Prawomocne postanowienie sądu o ustanowieniu opieki prawnej w przypadku gdy z formularzem zgłoszenia wymeldowania wystąpi opiekun prawny W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo: pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania
Czas realizacji Niezwłocznie po wpłynięciu zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego. W przypadku wysłania zgłoszenia elektronicznego w dniu, w którym urząd nie pracuje (np. sobota) lub po godzinach pracy urzędu rejestracja nastąpi najszybciej jak to możliwe.
Opłaty Wymeldowanie jest wolne od opłat 17zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (nie dotyczy pełnomocnictw udzielonych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu)
Numer konta 31830900000800105200
Tryb odwoławczy W przypadku wydania decyzji o odmowie wymeldowania z miejsca pobytu stałego stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewody Pomorskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Somonino w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Telefon 58 743-23-29
Fax 58 743-23-98
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
7
Wniosek o objęcie wydarzenia Patronatem Wójta Gminy Somonino
WN-254-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Wójt Gminy Somonino
Nazwa komórki organizacyjnej Referat rozwoju gospodarczego i promocji gminy
Podstawy prawne Art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.). Zarządzenie Nr 61/2020 Wójta Gminy Somonino z dnia 28.07.2020 r. w sprawie ustanowienia zasad obejmowania Patronatem Wójta Gminy Somonino Regulamin Przyznawania Patronatu Wójta Gminy Somonino. (Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 61 Wójta Gminy Somonino z dnia 28.07.2020 r.)
Wymagane dokumenty Wniosek o objęcie Patronatem Wójta Gminy Somonino oraz program przedsięwzięcia lub regulamin.
Czas realizacji Udzielenie odpowiedzi na wniosek następuje w terminie 14 dni od daty wpływu wniosku w formie pisemnej.
Opłaty Brak.
Tryb odwoławczy Odmowa objęcia Patronatem Wójta Gminy Somonino nie wymaga uzasadnienia i nie przysługuje od niej odwołanie.
Rezultat realizacji usługi Zakres udzielanego wsparcia jest ustalany indywidualnie dla każdego przedsięwzięcia.
Uwagi Podmiotem uprawnionym do złożenia wniosku o objęcie Patronatem Wójta Gminy Somonino jest organizator przedsięwzięcia. Rozpatrywane są wyłącznie wnioski sporządzone wg wzoru, które wpłynęły do Urzędu Gminy Somonino co najmniej 21 dni przed planowaną datą przedsięwzięcia.
BIP https://bip.somonino.pl/dokumenty/4311
Telefon 587432349
Słowa kluczowe patronat
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
8
Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej
WN-315-fb
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
9
Wniosek o wydanie zaświadczenia o braku miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego
WN-295-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Urząd Gminy Somonino
Nazwa komórki organizacyjnej Referat Inwestycji, Infrastruktury, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Podstawy prawne Na podstawie art. 217 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego.
Czas realizacji Do 7 dni od daty złożenia wniosku
Opłaty Opłata skarbowa wynosi 17,00 zł - na konto urzędu
Numer konta 91830900000080010520000020
Tytuł wpłaty Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o braku miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego
Kwota (PLN) 17.00
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
10
Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego
WN-143-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Wójt Gminy Somonino
Nazwa komórki organizacyjnej Ewidencja ludności
Kogo dotyczy Osoby, której dotyczy wymeldowanie - zameldowanej na terenie Gminy Somonino. Rodzic, opiekun prawny wymeldowują z pobytu czasowego osoby, które: nie mają zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 lat), mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 lat)
Podstawy prawne Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 1191 z późn. zm.) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 r., poz. 2411 z późn. zm.) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj.: Dz.U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj.: Dz.U. z 2023 r., poz. 2111)
Wymagane dokumenty Formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu czasowego Prawomocne postanowienie sądu o ustanowieniu opieki prawnej w przypadku z gdy z formularzem zgłoszenia wymeldowania wystąpi opiekun prawny W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo: pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania
Czas realizacji Niezwłocznie po wpłynięciu zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu czasowego. W przypadku wysłania zgłoszenia elektronicznego w dniu, w którym urząd nie pracuje (np. sobota) lub po godzinach pracy urzędu rejestracja nastąpi najszybciej jak to możliwe.
Opłaty Wymeldowanie jest bezpłatne 17 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu )
Numer konta 31830900000800105200
Tryb odwoławczy W przypadku wydania decyzji o odmowie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewody Pomorskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Somonino w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji
BIP BIP Gminy Somonino
Telefon 58 743-23-29
Fax 58 743-23-98
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
11
Zgłoszenie wycinki drzew
ZGLO-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Wójt Gminy Somonino
Podstawy prawne Art. 83f ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
Wymagane dokumenty mapa poglądowa lokalizacji drzewa
Czas realizacji 21 dni
Opłaty Brak
Tryb odwoławczy Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Gdańsku
Telefon 58 743-23-41
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
12
Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika
DO-WGL-18-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Urząd Gminy Somonino
Nazwa komórki organizacyjnej Referat spraw społecznych i kadr
Podstawy prawne art. 122 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023r. poz. 900 z późn. zm.)
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
13
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu
WN-10-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Wójt Gminy Somonino
Podstawy prawne Art. 83 ust 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
Wymagane dokumenty mapa poglądowa z lokalizacja drzewa
Czas realizacji 21 dni
Opłaty brak
Tryb odwoławczy Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Gdańsku
Telefon 58 743-23-41
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
14
Wniosek o przyznanie stypendium wójta
WN-433-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Urząd Gminy Somonino
Nazwa komórki organizacyjnej Referat spraw społecznych i kadr
Kogo dotyczy uczniowie absolwenci klasy VIII
Podstawy prawne Uchwała Nr XX/194/2020 Rady Gminy Somonino z dnia 14 sierpnia 2020r. w sprawie uchwalenia Regulaminu przyznawania Stypendium Wójta uzdolnionym uczniom.
Wymagane dokumenty Wniosek o przyznanie Stypendium oraz dokumenty potwierdzające spełnienie kryterium świadectwo ukończenia szkoły podstawowej, dyplomy potwierdzające uzyskanie tytułu laureata konkursów przedmiotowych na szczeblu wojewódzkim lub ogólnopolskim w klasyfikacji indywidualnej oraz dyplomy za inne wybitne osiągnięcia, artystyczne co najmniej na szczeblu wojewódzkim.
Czas realizacji Rozpatrzenie wniosków nastąpi w ciągu 14 dni.
Telefon (58)743-23-51
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
15
Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego
WN-64-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Somoninie
Nazwa komórki organizacyjnej Urząd Stanu Cywilnego w Somoninie
Kogo dotyczy Osoby, której akt dotyczy, jej wstępnych (np. matka, ojciec, babcia, dziadek), zstępnych (dzieci, wnuki), rodzeństwa, małżonka, przedstawiciela ustawowego i opiekuna
Podstawy prawne 1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tj.: Dz.U. z 2023 r., poz. 1378) 2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj.: Dz.U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.) 3. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. Dz.U. z 2023 r., poz. 57 ze zm.) 4. Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (tj.: Dz.U. z 2021 r., poz. 1797 ze zm.) 5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj.: Dz.U. z 2023 r., poz. 2111) 6. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 29 maja 2023 r. w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego (tj. : Dz.U. z 2023 r., poz. 1023) 7. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (tj.: Dz.U. z 2007 r., poz. 1330) 8. Konwencja Nr 16 dotycząca wydawania wielojęzycznych odpisów skróconych aktów stanu cywilnego sporządzona w Wiedniu dnia 8 września 1976 r. (Dz.U. z 2004 r., poz. 1735)
Wymagane dokumenty Wypełniony wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego Prawomocne postanowienie sądu o ustanowieniu opieki prawnej, w przypadku gdy z wnioskiem występuje opiekun prawny Dokument wykazujący interes prawy (w przypadku osób, które zobowiązane są wykazać interes prawny) Pełnomocnictwo (w przypadku składania wniosku w imieniu innej osoby)
Czas realizacji Jeżeli akt stanu cywilnego znajduje się w Systemie Rejestrów Państwowych wydanie odpisu następuje niezwłocznie. Jeżeli wniosek o wydanie odpisu został złożony do kierownika usc, który przechowuje księgę stanu cywilnego wydanie odpisu następuje w terminie do 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku. Jeżeli wniosek o wydanie odpisu złożony został do kierownika usc, który nie przechowuje księgi stanu cywilnego, wydanie odpisu następuje w terminie do 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
Opłaty 22 zł - opłata skarbowa za wydanie odpisu skróconego 22 zł - opłata skarbowa za wydanie odpisu skróconego wielojęzycznego 33 zł - opłata skarbowa za wydanie odpisu zupełnego 17 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
Numer konta 318309000000800105200
Tryb odwoławczy W przypadku wydania decyzji o odmowie wydania odpisu aktu stanu cywilnego stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewody Pomorskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Somoninie w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Telefon 58 743 23 28
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
16
Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót
WZD-fb
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
17
Wniosek o zmianę adresu zamieszkania lub adresu do korespondencji - do celów podatkowych
WN-154-fb
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
18
Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach/stwierdzającego stan zaległości
WN-107-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Urząd Gminy Somonino
Nazwa komórki organizacyjnej Referat Podatków i Opłat
Kogo dotyczy osoby fizyczne, osoby prawne lub osoby upoważnione
Podstawy prawne Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Wymagane dokumenty Osoba fizyczna: - wniosek o wydanie zaświadczenia - wniosek powinien zawierać dane Wnioskującego (imię, nazwisko, adres zamieszkania, PESEL), - jeżeli Wnioskodawca działa przez pełnomocnika, do wniosku musi być dołączone pełnomocnictwo/oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, - dowód zapłaty opłaty skarbowej. Osoba prawna: - wniosek o wydanie zaświadczenia - wniosek powinien zawierać dane Wnioskującego (nazwę, siedzibę, NIP, nr KRS), - jeżeli Wnioskodawca działa przez pełnomocnika, do wniosku musi być dołączone pełnomocnictwo/oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, - dowód zapłaty opłaty skarbowej.
Czas realizacji 7 dni
Opłaty Opłata skarbowa: - za wydanie zaświadczenia – 21 zł, - od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) – 17 zł.
Numer konta 31830900000080010520001100
Tytuł wpłaty Zaświadczenie o niezaleganiu
Kwota (PLN) 21.00
Tryb odwoławczy W przypadku odmowy wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie, służy zażalenie.
Telefon 58 743-23-21
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
19
Wniosek o przeksięgowanie nadpłaty podatku/opłaty
WN-318-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Urząd Gminy Somonino
Nazwa komórki organizacyjnej Referat Podatków i Opłat
Kogo dotyczy osoby fizyczne, osoby prawne lub osoby upoważnione
Podstawy prawne Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa
Wymagane dokumenty Wniosek o przeksięgowanie nadpłaty/opłaty
Telefon 58 743-23-21
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
20
Wniosek o zwrot nadpłaty podatku/opłaty
WPIO-Z-2-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Urząd Gminy Somonino
Nazwa komórki organizacyjnej Referat Podatków i Opłat
Kogo dotyczy osoby fizyczne, osoby prawne lub osoby upoważnione
Podstawy prawne Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa
Wymagane dokumenty Wniosek o zwrot nadpłaty podatku/opłaty
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
21
Wniosek o zwrot opłaty skarbowej
WN-155-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Urząd Gminy Somonino
Nazwa komórki organizacyjnej Referat Podatków i Opłat
Kogo dotyczy osoby fizyczne, osoby prawne lub osoby upoważnione
Podstawy prawne Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
Wymagane dokumenty - wniosek, - oryginał dowodu zapłaty opłaty skarbowej, - dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej (w przypadku składania wniosku o zwrot opłaty skarbowej przez pełnomocnika Strony).
Tryb odwoławczy Zwrot opłaty skarbowej następuje po uprzednim wydaniu decyzji określającej wysokość zwrotu opłaty skarbowej. Od decyzji podatkowej służy Stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku za pośrednictwem Wójta Gminy Somonino w terminie 14 dni od dnia doręczenia. Zgodnie z art. 222 Ordynacji podatkowej odwołanie od decyzji organu podatkowego powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
22
Wniosek o wydanie zaświadczenia o nieposiadaniu gruntów lub o powierzchni posiadanych gruntów
WN-15-fb
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
23
Oświadczenie o nieposiadaniu nieruchomości (budynków, gruntów, budowli), które są związane z prowadzoną działalnością gospodarczą
WN-494-fb
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
24
Wniosek o przyznanie stypendium sportowego / nagrody Wójta Gminy Somonino dla zawodników osiągających wysokie wyniki sportowe we współzawodnictwie krajowym i międzynarodowym
WN-SPO-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Wójt Gminy Somonino
Nazwa komórki organizacyjnej Referat rozwoju i promocji gminy
Kogo dotyczy Zawodnicy szczególnie uzdolnionieni sportowo, posiadający miejsce zamieszkania na terenie Gminy Somonino oraz uczniowie szkół z terenu Gminy Somonino, którzy uzyskali wysokie wyniki sportowe we współzawodnictwie międzynarodowym i krajowym, indywidualnie lub w grach zespołowych. Wniosek o przyznanie stypendium lub nagrody składają kandydaci lub właściwe kluby sportowe. W imieniu kandydata będącego osobą niepełnoletnią działa jego opiekun prawny.
Wymagane dokumenty 1.Wzór wniosku o przyznanie stypendium lub nagrody. 2. Do wniosku o przyznanie stypendium sportowego lub nagrody należy załączyć następujące załączniki: a) informacje o osiągnięciach sportowych kandydata, b) aktualne zaświadczenie ze szkoły potwierdzające pobieranie nauki (w przypadku pobierania nauki na terenie Gminy Somonino, a zamieszkania poza gminą), c) podpisaną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, d) podpisaną zgodę na przetwarzanie wizerunku, e) podpisaną klauzulę informacyjną.
Czas realizacji czas rozpatrywania - 30 dni
Opłaty brak
Rezultat realizacji usługi Decyzja
Etapy realizacji usługi Wnioski o przyznanie stypendium lub nagrody pod względem formalnym i merytorycznym opiniuje i rozpatruje Komisja powołana Zarządzeniem Wójta Gminy Somonino, składająca się z minimum 3 członków. Stypendium oraz nagrody przyznaje Wójt Gminy Somonino kierując się opinią Komisji.
Telefon 58 7432353
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
25
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - nieruchomości w Gminie Somonino, na których zamieszkują mieszkańcy
DO-1-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Wójt Gminy Somonino, ul. Ceynowy 21, 83-314 Somonino
Nazwa komórki organizacyjnej Urząd Gminy Somonino
Kogo dotyczy posiadający prawo do nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Somonino
Podstawy prawne ustawa z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 poz. 1297 z późn. zm.)
Telefon (58)743-23-22; (58)743-23-63
Słowa kluczowe deklaracja, odpady, śmieci, opłata za gospodarowanie odpadami
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
26
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - nieruchomości w Gminie Somonino, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe
DO-3-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Wójt Gminy Somonino, ul. Ceynowy 21, 83-314 Somonino
Nazwa komórki organizacyjnej Urząd Gminy Somonino
Kogo dotyczy Władający nieruchomością, na terenie, której znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe
Podstawy prawne Ustawa z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021, poz. 888 z późn. zm.)
Telefon (58)743-23-22; (58)743-23-63
Słowa kluczowe deklaracja, odpady, śmieci, letniskowe, sezonowe, domki
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
27
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - nieruchomości w Gminie Somonino, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne
DO-2-fb
Organ właściwy do realizacji usługi Wójt Gminy Somonino, ul. Ceynowy 21, 83-314 Somonino
Nazwa komórki organizacyjnej Urząd Gminy Somonino
Kogo dotyczy posiadający prawo do nieruchomości niezamieszkałej na terenie Gminy Somonino
Podstawy prawne ustawa z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1297 z późn. zm.)
Telefon (58)743-23-22; (58)743-23-63
Słowa kluczowe deklaracja, odpady, śmieci, opłata za gospodarowanie odpadami, niezamieszkałe, firmy
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz
28
Zgłoszenie nowej konsultacji społecznej
XKS-1
Organ właściwy do realizacji usługi Właściwy podmiot administracji publicznej.
Kogo dotyczy Dotyczy osób, chcących wziąć udział w elektronicznych konsultacjach społecznych ogłaszanych przez podmiot publiczny
Podstawy prawne Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2020 r., poz. 920 z późn. zm., Art.5a) Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1668 z późn. zm., Art.10a) Ustawa Europejska Karta Samorządu Lokalnego (Dz. U. z 1994 r. Nr 124, poz. 607, Art. 4, Art. 5, Art. 6, Art. 9, ust. 6,) Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r., poz. 1372)
Wymagane dokumenty Wniosek w konsultacjach społecznych
Czas realizacji Niezwłocznie po otrzymaniu wniosku z systemu ePUAP
Opłaty brak opłat
Tryb odwoławczy Nie dotyczy
Rezultat realizacji usługi Rozpatrzenie wniosku i wydanie decyzji.
Etapy realizacji usługi 1. Przyjęcie wniosku; 2. Weryfikacja wniosku 3. Wydanie decyzji.
Poziom uwierzytelniania Podpis kwalifikowany, Podpis zaufany
Słowa kluczowe Złożenie wniosku w konsultacjach społecznych
Link do udostępnienia
Wypełnij formularz

Ułatwienia dostępu:

Logotypy projektów

Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19.

System zakupiony z Grantu w ramach projektu „Cyfrowa Gmina", w konkursie grantowym „Cyfrowa Gmina". Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach REACT-EU, Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.